Duże AGD Gorenje

Duże AGD Gorenje

Gorenje – ku prostszemu życiu

Oferować estetyczne i dobrej jakości urządzenia, które ułatwiają codzienne domowe obowiązki. Takim chciałby być chyba każdy wytwórca sprzętu gospodarstwa domowego. Gorenje jest bardzo dobry przykładem marki, której udało się ten pożądany stan osiągnąć...

Słoweński producent pozostaje jedną z największych w Europie firm oferujących urządzenia AGD. Gama jego produktów obejmuje duże zarówno sprzęty wolnostojące, jak i te przeznaczone do zabudowy. Na asortyment marki składa się między innymi sprzęt do kuchni, w tym chłodziarko-zamrażarki kuchenki, piekarniki, okapy, zmywarki, czajniki elektryczne i kuchenki mikrofalowe, ale także pralki czy odkurzacze.

Gorenje stawia na unikalny styl 

Głównymi wyznacznikami marki Gorenje są funkcjonalność rozwiązań i innowacyjność produktów. Towarzyszy im unikalny, zwracający uwagę design dostarczanych na rynek urządzeń. Różne rodzaje linii wzorniczych pozwalają na dopasowanie sprzętu do indywidualnego stylu kuchni lub łazienki. Jednym z przykładów jest słynna seria lodówek retro, które przeznaczone są dla nowoczesnych wielbicieli klasyki. Łączą w sobie piękno na zewnątrz i funkcjonalność wewnątrz, styl vintage z najnowszymi technologiami, dzięki czemu są jedną z klasycznych wizytówek Gorenje oddających w pełni filozofię działania firmy.

Ze Słowenii na cały świat

Gorenje jest jednym z największych słoweńskich przedsiębiorstw przemysłowych. Powstało w 1950 roku w małej miejscowości Gorenje, leżącej niedaleko Lubljany – stolicy kraju. Początkowo firma zajmowała się produkcją sprzętu rolniczego i materiałów budowlanych. Pierwszym innowacyjnym patentem słoweńskiego producenta była opracowana w 1956 roku młockarnia. Od tamtego czasu dumą Słoweńców jest innowacyjność produktów i kolejne wynalazki. Do dzisiaj firma opatentowała ponad 150 rozwiązań i otrzymała kilkadziesiąt międzynarodowych nagród w kategorii innowacyjności. Z biegiem lat przedsiębiorstwo poszerzało swoją gamę produktów – początkowo o kuchenki węglowe i piece. Był to moment przełomowy, gdyż w kolejnych pięciu latach zatrudnienie wzrosło aż dziesięciokrotnie. Kolejny etap to wprowadzenie do produkcji już stricte urządzeń AGD, takich jak lodówki i pralki. Na lata 60-te XX wieku przypada okres intensywnego rozwoju firmy. W tym czasie wprowadzono do produkcji meble kuchenne, ceramikę oraz aparaturę medyczną i elektronikę użytkową. Wtedy też rozpoczął się eksport do innych krajów – w pierwszej kolejności do Niemiec. Warto wspomnieć, że w tamtych czasach Słowenia była częścią Jugosławii, a więc znajdowała się za żelazną kurtyną, przez co eksport do krajów Europy Zachodniej był znaczni utrudniony. Mimo to, firma osiągnęła na rynku zachodnioniemieckim spory sukces, po którym przyszła pora na kolejne kraje. Już wtedy słoweńskie produkty zostały docenione za wysoką jakość. Silna konkurencja ze strony innych europejskich producentów spowodowała, że Gorenje postawiło na nowatorski design, a poszczególne produkty otrzymały doskonałą formę i linie. Waga przywiązywana do wzornictwa jest obecna także współcześnie. Przykładem może być jedna z najnowszych serii przygotowana przez znanego projektanta Philippe Starcka (linia Gorenje by Starck).

 

Wszystko dla domu

 

Od momentu rozpoczęcia produkcji urządzeń AGD filozofia firmy i strategiczny kierunek jej rozwoju związany jest z hasłem „Wszystko dla domu”. Pokazywało główny segment rynku – artykuły gospodarstwa domowego – który odtąd stał się podstawowym elementem działalności Gorenje. Począwszy od drobnego AGD, przez produkcję telewizorów i mebli kuchennych, aż do dużego AGD. Tempo dynamicznego rozwoju pokazują przykłady pralek automatycznych, które firma zaczęła produkować w 1964 roku, by po sześciu latach fabrykę opuszczało 200 tysięcy tych urządzeń rocznie. Podobnie w przypadku lodówek, które po raz pierwszy wprowadzono na rynek w 1968 roku, a już w latach 70-tych średnia roczna produkcja chłodziarek wynosiła ponad 300 tysięcy sztuk. Z kolei dekadę później asortyment firmy poszerzył się o kolejne produkty – piekarniki, płyty kuchenne i chłodziarki do zabudowy. Warto podkreślić, że większość produktów wprowadzanych na rynek była efektem autorskich rozwiązań i udoskonaleń słoweńskich inżynierów.

Bliskość użytkowników

Niezwykle istotnym wydarzeniem, które przez kolejne dziesięciolecia – aż do dzisiaj wyróżnia słoweńskiego producenta – jest nowoczesna sieć serwisowa. Uruchomiona już w 1967 roku świadczy wsparcie techniczne dla coraz bardziej złożonych produktów. Wszędzie tam, gdzie sprzedawane są jej produkty, firma dba o właściwą i łatwo dostępną sieć serwisową, która pozwala na szybką pomoc klientom.

Filozofia Gorenje

Firma od samego początku prowadzonej przez siebie działalności nastawiona była na bliskość z człowiekiem. Odnosi się to nie tylko do oferowanych produktów, ale także zatrudnienia w przedsiębiorstwie, w którym panują zasady firmy rodzinnej, a nie korporacyjnej. Między innymi dzięki temu, projektując, wytwarzając i sprzedając urządzenia, ludzie zatrudnieni w firmie, myślą przede wszystkim o potrzebach ludzi kupujących produkty. To sprzęt Gorenje odpowiada na indywidualne oczekiwania i upodobania klientów, a nie odwrotnie. Znajduje to odzwierciedlenie już na etapie projektowania, kiedy głównym celem jest wygoda użytkowania poszczególnych urządzeń oraz ich niepowtarzalne wzornictwo. Innowacje technologiczne wprowadzane są w jasnym celu – by ułatwić użytkownikom codzienne życie. Przykładem może być nowatorski koncept Adapt Tech, który zapamiętuje indywidualny tryb użytkowania sprzętu i sugeruje podpowiedzi przy kolejnych uruchomieniach urządzenia. Zasady postepowania słoweńskiego producenta znajdują też odzwierciedlenie w cenie, która w opinii menedżerów firmy powinna być przystępna dla klientów, którzy otrzymują najwyższą jakość za przystępne pieniądze.

Uproszczone życie

Od kilku lat mottem przyświecającym Gorenje jest „life simplified”, czyli stałe upraszczanie życia użytkownikom. Firma nie chce komplikować codziennych czynności i obowiązków dodatkowymi trudnymi wyborami, trudnymi w obsłudze urządzeniami czy brakiem estetyki czy słabą jakością wykonania urządzeń. Sprzęt słoweńskiego producenta ma komponować się z przestrzenią, w której funkcjonuje, ma być użyteczny i prosty w obsłudze, a także posiadać niebanalny design. Dlatego AGD Gorenje ma być przede wszystkim blisko użytkowników i oferować mu przedmioty ułatwiające codzienne życie. Zasady te odzwierciedlone są w oferowanych obecnie liniach wzorniczych:

  • GorenjeClassico,
  • GorenjeSimplicity,
  • Gorenje Ora-Ïto,
  • Gorenje Karim Rashid,
  • Gorenje retro Collection,
  • i wspomniana wcześniej Gorenje by Starck.

Kryjące się pod nimi piekarniki, lodówki, okapy czy pralki odpowiadają na zróżnicowane gusta klientów. Na przykład kolekcja Gorenje Simplicity to prosty wygląd, ergonomia i dwa dostępne kolory – biel i czerń. Z kolei najnowsza Gorenje by Starck to najnowsze, innowacyjne technologie zamknięte w minimalistycznym wzornictwie opartym o szkło refleksyjne i stal nierdzewną. Ich cechą wspólną jest zawsze połączenie najwyższej jakości wykonania z optymalną ergonomią i funkcjonalnością.

Dlaczego Gorenje? 

Od dziesiątek lat marka potrafi wczuć się w potrzeby konsumentów i zaoferować im artykuły gospodarstwa domowego, które są innowacyjne i posiadają unikalny design. Dzięki nim każdego dnia gotowanie, przechowywanie żywności, mycie czy pranie są łatwiejsze i przyjemniejsze. To dlatego Gorenje zajmuje dzisiaj miejsce w ścisłej czołówce producentów sprzętu AGD i co roku ufają mu miliony użytkowników.

Gorenje w Kakto.pl

Sklep internetowy Kakto.pl oferuje szeroką gamę najwyższej jakościartykułów gospodarstwa domowego marki Gorenje. Wśród nich znajdują się między innymi: chłodziarko-zamrażarki, kuchnie gazowo-elektryczne, okapy kuchenne, piekarniki, kuchenki mikrofalowe, zmywarki, zamrażarki, płyty indukcyjne, płyty gazowe, kuchnie ceramiczne, pralki, suszarki, odkurzacze czy miksery.